lördag 21 januari 2012

Kuliga saker till mig oxå!... Eller?

Häromdagen när Andreas var och handlade kom han hem med nya hockeyklubbor till barnen och en till sig själv.

- Har du inte köpt nånting kul till mig då? frågade jag.

- Jodå, jag har köpt två saker till dig faktisk

Åhå tänkte jag!!!

Men det var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig kanske...



...en stekpanna...
Hur ska man tolka det? Att jag nu skulle ställa mig och laga lite mat kanske.
Men visst... den är ju en designstekpanna. Vit och fin! *inte iornisk! Jag tycker den var fin och gillar den faktiskt*
Ser att jag även fick med en liten del av syrrans förfestande hos oss...


Även ett duschdraperi fick jag...
Detta var ännu mer svårtolkat. Skulle jag få äran att inviga duschen!?! Wihoo! 
Men det visade sig att det helt enkelt var en pik på att jag inte duschat på ett par dagar och det var tydligen behövligt och när jag duschar behövs det skydd... Tack för den ja!


För övrigt tycker jag att duschdraperi är bland det fulaste som finns (även om detta iallafall var vitt och fint) och vi ska faktiskt snarast byta ut detta till duschdörrar. 


Vad får jag när jag fyller år tro...? En stekgryta så jag kan stå som den husmor jag inte är och göra finfina köttgrytor.
Eller kanske lite finare schampo och tvål kanske... Så jag luktar gott menar jag.
Eller nä, nu vet jag! En dammsugare och nått rengöringskit så jag kan städa hela huset ordentligt kanske! Det skulle vara nått det!
Ja vi får väl se om nån månad då...

Nää, det var faktiskt bra saker jag fick så jag klagar inte.
Ny stekpanna behövdes och för en som gillar matlagning så är det "roligt" med en ny och fin panna faktiskt.
För att inte tala om att duschdraperiet behövdes. För så som jag skvätter omkring mig och flänger med håret när jag duschar så var det en grej som speciellt jag behöver så jag inte blöter ner hela badrummet.
Låter kanske som jag har disco när jag duschar. Nja, nästan faktiskt *hihi*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar