tisdag 31 januari 2012

Hockeykväll med sällskap

Igår kom vi på att vi kunde se Växjö Lakersmatchen här hemma ikväll och frågade Martina och Uffe om de ville komma hit. Vilket dom ville.
Så ikväll när barnen lagt sig 18:45 så var det vuxentid med god mat, hockeytittande och trevligt sällskap resten av kvällen. Ja jag skriver att det var god mat för maten blev super. Rotfruktsgratäng, kyckling och fetaostsås bjöd jag på och det blev fasen skitgott om jag får skryta lite.

Asså det är verkligen sådana här saker jag saknat när jag inte bott i Växjö. Det fanns liksom inte när vi bodde där ute i byn. Att umgås med fina vänner en vanlig vardag, bara träffas och prata och ha trevligt.
Jag stortrivs verkligen här i stan och bara en sån sak som att gå till affären är skoj liksom *Älskar!*
Och det är inte bara jag som trivs. Andreas stortrivs oxå och likaså barnen.
Känns som man har fått tillbaka den där energin och den glädjen som länge varit borta.



Snart blir det lite shopping på Village.
Sa att jag absolut inte ville ha någon inflyttningspresent när hon frågade, men envis som Martina är så lyssnar hon inte. Mmm hon påminner mig om någon...jajustdetja... påminner ju om mig själv.
Presentkortet kommer snarast att shoppas upp iallafall. Tack!

Sammanfatningsvis: En mycket trevlig kväll! Men skit att Växjö Lakers förlorade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar