måndag 23 januari 2012

A trip down Memory Lane

Idag åkte jag förbi mitt gamla kvarter, där jag bodde från det att jag var 6 år tills jag var 15 år.
Vilka härliga minnen man får.
Åkte förbi skolan, pekar och berättar för killen bredvid att där har minsann jag gått i skolan.
Intressant? Nä!
Åker några meter längre och berättar att där brukade det stå en telefonkiosk där jag och mina kompisar brukade tjuvringa de där förbjudna nummerna (som på den tiden var gratis).
Intressant? Nä!
Sedan kom kiosken (som nu är nån slags "tygkiosk") som vi då brukade gå till på rasterna och på kvällarna.
Intressant? Nä!
På hemvägen visade jag huset som min syrra en gång hjälpt till att bränna upp och som sen blev uppbyggt (Måste säga att det var hemskt förresten).
Men intressant? Nä!
Men förutom det sistnämnda så var det bara bra och roliga minnen som kom tillbaka. Härligt! Ibland längtar man bara tillbaka till de enklare tiderna.

Nu kommer jag åka denna vägen i stort sett varenda måndag och nästa vecka får det bli ännu en trip till memory lane och den som då sitter bredvid mig får snällt titta på mina pekningar och lyssna på mina barndomsminnen.
Vare sig den vill eller inte!

-På språng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar