tisdag 24 januari 2012

Va tjock du blivit! Va bra du måste må!

Igår fick jag en kommentar och på kvällen skrev jag såhär i min facebookstatus:

"Innan var jag ledsen. Men nu är jag bara arg!
Bara för att man är smal och gått ner i vikt, betyder det då att man mår dåligt?
Skulle man säga samma sak till en som gått upp i vikt? Va tjock du har blivit, varför äter du så mycket? Mår du verkligen bra?
Det skulle man inte va??"


Fick en kommentar att jag hade gått ner för mycket i vikt, var för smal och frågor om jag äter ordentligt och om jag mår bra. Allt detta kom i en och samma mening och det är väl kanske inget sådär att bli upprörd över. Kanske välmenat, vad vet jag . Men jag hann inte ens svara innan personen klumpigt kläcker ur sig
- Nä det är ju liksom inte snyggt att vara för smal"
Ehhh ok... så jag bara gick därifrån.
Men jag var så ledsen och tårarna bara rann.
Och tillslut kom jag på vad jag egentligen skulle sagt. Men just då blev jag så paff och kunde inget annat göra än att gå därifrån.

Men som jag skrev...
Bara för att man gått ner i vikt, är det då helt okej att påpeka detta på ett sådant sätt?
Det är då fritt fram att kommentera kring en annans utseende... Eller?
Skulle man säga samma sak till en som gått upp i vikt?
- Fasen va tjock du blivit, borde du inte äta lite mindre? Mår du bra?
Den kommentaren är nog ganska så ovanligt va? Det är ingen som vågar klaga på det.
För man mår ju självklart bra när man går upp eller hur!?

Tror dom att det är mer sårbart att säga till någon när de går upp lite i vikt än att säga till någon när de gått ner? Då kan jag isåfall klargöra att så inte är fallet!

Ska man kanske köpa en stor jäkla godispåse och smäcka i sig ikväll? Får då äter jag ju iallafall lite onyttigheter och då är ju allt okej! Får väl ta ett fotobevis oxå kanske.

Hade en hel del tankar och hjärnan malde på som in i H.....E igår, om vad jag skulle skriva i dagens inlägg.
Men idag har jag skakat av mig det mesta. Tro mig jag hade en hel del som jag skulle kunna skriva, men det är nog inte värt att skriva allt.
Tur att jag inte satte mig ner och skrev det igårkväll. Hade inte varit så kul att läsa tror jag.

Hoppas inte att någon läsare tar åt sig av något jag skrev nu. Detta är bara ett litet inlägg för att jag fick en kommentar. Så absolut inget personligt emot någon annan!

(Fick för övrigt fina meddelanden och sms från vänner som läst facebookstatusen igår och det är dom jag tar åt mig av)

Ett av dom var från världens bästa Anna, som jag oxå idag har pratat av mig med.
Jag är inte så mycket för att prata länge i telefon och ett samtal tar kanske 10 min. Sen blir jag rastlös och tycker det är lite tråkigt. Men en timme pratade vi och det är lääänge för mig, men att prata med Anna går alltid så snabbt.
Som sagt, nu har jag pratat av mig och jag mår så mycket bättre av detta.
Stor PUSS till Anna Skarke som är ett stort stöd och får mig att känna mig så bra! *Love!*

Men för att klargöra allting nu då...
Jag äter ordentligt, jag mår bra, min kropp mår bra och jag är nöjd med mig själv och min kropp! PUNKT SLUT!

(Och ja, jag har nu pratat med personen i fråga om detta)

1 kommentar:

  1. det är alldeles för enkelt för folk att häva ur sig såna kommentarer tyvärr....:(
    skrev själv om det för ngn vecka sen då en av mina vänner fått en liknande kommentar...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera