måndag 18 juli 2011

Beslutsångest i videobutiken

Att gå med båda barnen i en videobutik för att dom ska välja en film till ikväll testade mitt tålamod lite idag faktiskt. 10 djupa andetag och prata lugnt...

-Nu får ni välja EN film som vi kan se tillsamans ikväll. EN film som båda vill se.
Clara kommer med en Barbiefilm... Casper kommer med en robotfilm..
- Nej, vi tar en som båda vill se, säger jag.
- Men Casper eller hur vill du se den här Barbiefilmen!
- Näääääää det vill jag inte!!! Men Clara... visst vill du se denna filmen?
- Näääää absolut inte!!!

Sådär hölls det på ett tag...
Jag kom med flera bra förslag men nä se det passade inte för dom inte.

Beslutsångest när det finns alldeles för många att välja emellan

Efter typ 30 minuter med diskussioner så slutade det med att det var jag som valde film iallafall. Nu efteråt tyckte dom det var ett bra val.
Hyrde även två "Theresefilmer" som ska ses nån dag i veckan.

Så ikväll blir det tacomys och film med barnen.
Men innan dess är det lite fix som gäller. Jag ska ta och dammsuga min bil och jag förväntar mig ingen hjälp från barnen, men dom får vara ute och leka lite iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar