lördag 23 juli 2011

Rastlöshet!

Vi är nu framme i stugan och har varit här i drygt 2 timmar.
Resan hit gick bra. Frågan om vi var framme snart kom bara 3 gånger. En efter 15 minuter, en efter att första filmen var slut och en efter att andra filmen var slut.
Så det var faktiskt två tålmodiga och duktiga barn i bilen idag. Jag älskar att åka bil och bara lyssna på musik. Vilket jag alltså kunde göra så jag var nöjd!
Tack för dvd i bilen säger jag bara!




Stugan förresten är jättemysig och den ligger jättebra. Ligger enskilt och tomten är stor och jättebra för barnen att leka och springa på.
Vi hyrde ju denna stugan på norra Öland just för att vi faktiskt bara skulle njuta, ta det lugnt, umgås och bara vara. Inte en massa planerade utflykter utan bara ta dagen som den kommer.
Jag har bara planerat att vi ska åka till Lådbilslandet en dag och sedan till Trollskogen en dag. Resten får vi ta som det kommer.

...Men jag klättrade på väggarna redan efter en timme i stugan. Det är så lugnt och stilla och inget att göra. Just vad jag behöver... men tyvärr inte klarar av.
Detta blir min läxa denna veckan. Lära mig att jag faktiskt kan sitta still, läsa och bara sitta på altanen och njuta. Och spela spel, läsa sagor och leka med barnen såklart.
Jag har redan hunnit göra mycket av de småuppgifter jag hade skrivit upp till mig själv. Så vad nu...
Har även redan kollat ut en springrunda ner till havet som enligt kartan ska vara på 5km. Det blir nog att jag testar och springer den imorgon.

Jag får intala mig själv att jag ska, jag ska, jag ska tagga ner och bara njuta!
Men just nu är det för lugnt...
...Så nu sätter vi oss i bilen och kör ut på en liten sightseeing. För här kan jag inte sitta och uggla hela kvällen! *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar