söndag 31 juli 2011

En magisk liten sak

Jag satt och höll på att fixa lite med min telefon. Casper tycker att jag ska lägga ifrån mig den och jag säger vänta...
Han står och tjatar en liten stund och väntar och man får ju lite samvetskval så jag lägger från mig den. Jag ska följa med honom upp på hans rum då han säger att han ska visa mig något. Han ser lite lurig ut men, men... Han tycker att jag ska gå upp först vilket jag såklart gör. Han ser lite lurig ut fortfarande...
Men det är ingen Casper som kommer efter mig. Får ropa på honom och han säger att han kommer snart... Men det kommer ingen så jag går ner igen...
Då har ungen tagit min Iphone och sitter och spelar sitt "Big Truckspel"!
LURAD!!! säger han när jag kommer in, i köket. Jag ville spela på din telefon så jag lurade dig säger han och skrattar så han håller på att trilla av stolen.
Mmm... luriga ungar *fniss*

Det här med Iphone alltså. Den är ju för tusan beroendeframkallande.
Innan jag fick den så tyckte jag inte att jag behövde den. Det enda jag gjorde var att smsa och ringa lite då och då. Vad skulle jag med en sån avancerad sak till liksom?

Men nu när man har denna magiska lilla sak så vet jag inte hur jag klarat mig utan den så länge.
Där finns ju allt!

Facebook:...som man går in och kollar typ 20 gånger om dagen. Bara för att se andras statusar och om det är nån rolig man kan chatta lite med.
Almenacka: Jag behöver längre inte släpa på nån stor almenacka i väskan. Jag har ju köpt en app med almenacka för 15kr som är otroligt bra så. Där skriver jag nu in allt.
Runkeeper: Perfekt springredskap.
Kamera: En helt okej kamera som alltid är med.
Blogpress: Ja, hur ska jag annars kunna blogga snabbt från mobilen?
Spel: Jag har roliga kortspel, korsord, sudoku, yatzy, uno. Spel till barnen finns ju oxå. Alltid nått att sysselsätta sig med.
Receptsidor: Bara att gå in och se vad man är sugen på
Spegel: Bra att ha och kunna kolla så man inte har fått nått mellan tänderna hihi
Bank: Kan snabbt se hur mycket man har på kontot och göra snabba översättningar.
Alarmklocka: Ja, det finns ju på alla mobiler, men den är iallafall bra.

En massa andra appar såsom väder, tvguide, karta, youtube, översättningsprogram m.m. är ju oxå super.

Den är bra helt enkelt! *fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar