onsdag 3 mars 2010

3 sjuka "barn"

Känner mig instängd. Har varit inne nu i 3 dagar och jag behöver komma ut lite. Idag har det ju varit riktigt fint väder och det hade varit skönt att komma ut lite.
Igårkväll kände Andreas sig lustig i magen och inatt spydde han en gång. Han är alltså oxå hemma från jobbet idag. Men jag har stängt in honom i sovrummet där han tillbringat hela dagen. Han har bara fått gå emellan sovrummet och toaletten. Sen har han ju haft sin lilla laptop som sällskap så han har väl inte haft några större problem att vara instängd i rummet. Han har inte spytt mer, men känner sig smålustig. Hoppas inte jag och barnen oxå blir sjuka bara.
Med sambon sjuk så blir det ju som att ha 3 barn. Jag har sprungit upp och ner hela dagen och fått sprita mig hela tiden. Sen ska han ta febern typ 1 gång i timmen, men det har inte visat feber en enda gång.
-Men jag fryser ju.
-Ja, men ta på dig en tröja och lägg dig under täcket då! Inte ligga med överkroppen bar och skriva på datorn då.
Inte så lustigt att han fryser då.
Barnen och deras sjuka är i stort sett som det var igår. De är hängiga, förkylda och allmänt trötta. Casper är väl lite bättre, men nu har Claras näsa börjat rinna igen och hon hade 37,9 grader innan. Så det är väl inte helt fel att anta att hennes temp kanske kommer stiga ikväll. Hon ser väldigt glansig och trött ut i ögonen. Så jag får vara hemma från jobbet imorgon oxå.

Se om jag kommer iväg och handlar eller nått ikväll efter barnen lagt sig. En promenad skulle oxå sitta fint. Ser om jag hinner det. Jag har ingen lust att släppa ut Andreas riktigt ännu. Han får nog tillbringa kvällen i sovrummet oxå...hihi

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar