torsdag 4 mars 2010

Dammsugs attack

Idag är barnen någorlunda pigga. Casper är nästan som vanligt och Clara är väl ganska pigg för att ha lite feber.
Vi städade, plockade upp i barnens rum dammsög och torkade golven på övervåningen i morse. Detta hann vi få gjort innan frukosten. Att plocka iordning i sina rum är väl inte favoritsysselsättningen precis så man får ju komma med lite "småhot" ibland. Idag var det:
-Om ni inte städar era rum så dammsugar jag upp leksakerna som ligger på golvet.
De var fortfarande inte så sugna på det, men jag började dammsuga i vårat sovrum och badrummet och under tiden sa jag
-Nu är jag snart färdig och kommer in till era rum och dammsuger. Så plocka upp leksakera nu.
De städade faktiskt sina rum jätteduktigt och var färdiga lagom till jag och dammsugaren kom.
Det gäller at veta vad man ska säga. Men det kommer väl snart då de kommer på att de flesta av deras leksaker faktiskt är för stora för att dammsugas upp...hihi
Att man hade energin att göra detta innan frukost gjorde att vi nu i eftermiddag har tagit det väldigt lugnt. Vi satt i allrummet och tittade på Mamma Mu efter frukosten och efter maten tittade barnen på Anki och Pytte, medan jag tog en snabbdusch. Tycker egentligen inte om att duscha när inte Andreas är hemma och tittar till barnen, men de var så trötta och man visste att dom skulle sitta stilla i soffan. Det är nog första gången jag duschat när jag har varit själv med barnen. Men sen tog det nog bara 4 minuter oxå...hihi

Ikväll när Andreas kommer hem ska jag och min mamma åka in till stan och handla lite.

Här är några bilder på den nya tv-bänken (som var i väldigt fint skick, inte en enda skråma eller repa) och på hur Claras pysselhörna blev. 


Före

Efter
(Blev iallafall mycket bättre)

Claras "hörna" före

Claras nya pysselhörna

En sjuk Clara ville självklart vara med på bild oxå

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev!!!! Tv-bänken påminner om Hugos som vi har köpt på blocket...hihi
    kram Lotta

    SvaraRadera