tisdag 9 mars 2010

Hemma

På förmiddagen och på nu på eftermiddagen tyckte jag att barnen var bättre. Speciellt Casper som inte satt framför tv:n hela tiden iallafall. Visst dom hade lite, lite temphöjning men ingen feber.Jag försökte engagera dom så dom fick lite energi och inte bara sitta och sitta på film. Kanske dom skulle bli lite piggare då. Efter lunch gick vi en runda i det underbara vädret. Det var skönt med lite luft. Sedan samlade jag ihop lite gamla förpackningar och ställde upp det i Claras rum och sen lekte vi affär. Det var roligt och dom hade en massa energi och verkade pigga.
Jag var alltså inställd på att gå och jobba imorgon och sen hade jag även inbokade besök hos sjukgymnasten och hos tandläkaren. (Så tandläkaren sköts upp 3 veckor som tur är)
Men när vi skulle äta lite pannkakor till kvällsmaten så såg jag på Clara att hon inte alls var pigg i ögonen. Kände på henne och hon var varm. Tog tempen på henne och självklart stod den på 38,4grader. Så det var bara att ringa till jobbet, bemanningen, tandläkarens telefonsvarare och sjukgymnastens telefonsvarare. Men imorgon när Andreas kommer hem måste jag ändå in till jobbet för att fixa lite saker.
Fattar inte att febern kan gå upp och ner så pass och i och med att den har varit som den varit så stannar jag hemma både imorgon och även på torsdag.
Puh va less jag är på detta alltså. Var ju hemma hela föra veckan och nu hela denna veckan oxå. Tyvärr kan ju inte Andreas vara hemma då dom bara är 2 på hans jobb. Jag har ju lättare för att vara hemma från mitt jobb tyvärr. Hoppas bara att det löser sig med vikarier på jobbet. Är lite ont om dom nu tyvärr. Men men det fixar sig säkert.

Ikväll ser schemat ut såhär: "Halv åtta hos mig", 20:00-20:58 scrapbooking, 20:58-21:00 Fixa gurka och dip, 21:00-21:57 Desperate Housewives, 21:57-22:25 Cougar Town, läggdags.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar