fredag 19 mars 2010

Växande saker

Dessa dagar har inte hänt ett smack faktiskt.
Jag har jobbat måndag, tisdag, onsdag och torsdag och jag har inte orkat mycket mer än det. Barnen som varit borta från dagis i 2½ vecka har oxå varit trötta efter 3 dagar på dagis.

Idag är jag ledig men efter 4 dagars jobbande så är det en del som växt här hemma d.v.s. tvättkorgen, disken och barnens leksaker. Tvättkorgen har sakta men säkert sjunkit, diskmaskinen är tömd, smutsig disk är inplockad och barnens leksaker är upplockade.
Så det och lite städ har jag fixat med idag. Barnen har lekt en del på förmiddagen, men på eftermiddagen var dom trötta och har tittat på lite tv och film. Clara somnade på soffan efter maten och då är hon trött för det gör hon inte i första taget precis.

Ikväll är det tacokväll med barnen och då kommer även syster yster Emma och hennes pojkvän Emil och äter. När barnen lagt sig så tittar vi väl på en film.
Mitt absoluta favoritprogram "Så ska det låta" börjar idag och då jag är den enda som tittar på detta så får jag väl tyvärr ge mig och titta på film istället. Men jag spelar självklart in det och hoppas på en lugn stund imorgon så jag kan kolla på det då istället. Men det är ju inte tyvärr samma sak...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar