söndag 7 mars 2010

Läkarbesök & hostbarn nr2

Läkarbesöket i eftermiddags gick väl ganska bra tyckte jag. Läkaren gick igenom honom och han var lite smått irriterad vid vänster öra och han trodde att han hade några bakterier som ligger typ vid bihålorna (jag hade lite svårt att förstå vad han menade faktiskt). Men det var iallafall inget dom kunde göra nått åt nu, utan då får vi höra av oss till vårdcentralen. Så lustigt alltså. Det enda vi kunde göra var att hålla näsan "ren" så han inte var så täppt. Fick iallafall lite mer Lephetol utskrivet då vi hade tagit slut på det nu.
Han fick andas i deras mask först en gång och efter det blev hostan lite bättre och lät på ett annat sätt. Sen fick han vänta i 20 minuter för att sedan andas en andra gång. Han andades så duktigt och sköterskan var imponerad. Men han är ju van vid att andas i mask vid detta laget. Och Casper blev så stolt när hon berömde honom och då andades han ännu bättre för att visa henne. Sen förklarade han för henne hur apparaten fungerade. Hon var mycket imponerad...hihi
Hostan har blivit lite bättre ikväll tycker jag. Han hostar inte så mycket så han nästan spyr så jag hoppas att det vänder nu.
Efter besöket gick vi till apoteket och hämtade ut medicinen och köpte lite nässpray till mig och några tabletter som skulle vara bra för halsen. För efter att barnen varit sjuka i 1½ vecka så känner jag självklart nu att jag börjar bli förkyld och få halsont. Så typiskt. Så vi är lilla sjuka familjen för tillfället. Andreas känner fortfarande sig lustig i magen och kan inte äta ordentligt. Casper var ju feberfri i 3 dagar och igår kom febern tillbaka och han har haft feber hela dagen. Får hoppas att det blir bättre snart.
Clara är ju fortfarande förkyld, helt matt i ögonen, hängig och trött. Nu ikväll har hon oxå börjat hosta en del så vi får se hur det blir med det.

Så helgen har varit väldigt lugn. I fredags var jag och barnen en stund hos mormor bara för att vi skulle komma iväg lite. 
I går körde vi en runda då barnen var väldigt trötta och tjuriga. Vi visste att dom skulle somna i bilen så vi passade på att åka en runda bara.Sen på eftermiddagen bakade jag lite bröd, men det är väl i sort sett det vi gjort. Idag har det ju inte blivit mycket mer gjort än läkarbesöket.

Ikväll blir det till att lägga sig tidigt då jag är helt slut.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. Det låter inget vidare.. Hoppas det vänder och att ni blir friska snart! Kram Tanja

    SvaraRadera