lördag 13 mars 2010

Sjuk, frisk, sjuk, frisk?

Dessa dagar har varit lite lustiga måste jag säga.
I onsdags när jag skrev sist var ju Clara helt totalt utmattad och jag ringde vårdcentralen och hörde med dom.  Dom sa att jag skulle avvakta tills dagen efter och om hon var likadan på torsdagsmorgonen så skulle vi komma in direkt. Jag hade ju lyckadts få i henne en del vätska och lite yoggi och kräm. Men jag var beredd på att åka dit på torsdagen med henne så de kunde ta lite prover. Men på onsdagskvällen när jag var inne en stund på jobbet så spydde hon. Det var som att trycka på en strömbrytare, hon blev helt ombytt. Hon fick tillbaka färgen i ansiktet, hon blev pigg, glad och sjöng när hon skulle lägga sig. Det var tydligen det som behövdes.
Dagen efter på torsdagen så var hon otroligt pigg, lekte och skojade. Kändes skönt att det började vända. Men det lustiga var att alla de dagarna hon varit helt orkeslös så hade hon bara haft lite temphöjning och ingen vidare feber. MEN på torsdagen när hon var så otroligt pigg och verkade vara som vanligt så hade hon feber på 38,6 hela dagen. Mmm lustigt.
Igår var febern försvunnen och hon har varit pigg... tills lunhen idag. Hon sa att hon hade ont i magen och en stund efteråt såg man på henne att hon inte mådde bra och då spydde hon rätt ut. Jaha...
Efter det så var hon pigg igen och har varit resten av eftermiddagen.

I torsdagskväll var jag på föräldramöte och vi är inte den enda familjen som haft det såhär. Det har varit väldigt många sjuka barn på dagiset under några veckor. Denna veckan hade dom haft mellan 7-10 barn d.v.s. över hälften sjuka. Så många föräldrar var oxå hemma från föräldramötet. Vi var bara 6 föräldrar på mötet. Det var mycket prat om det här RS-viruset och det hade inte jag haft en tanke på. Men nu när man läst om det så är jag övertygad om att det är det dom faktiskt haft. Det var precis så som vi haft det nu. Börjar som en vanlig förkylning och blir sedan precis som mina barn varit.
Men nu har det vänt och verkar vara okej. Får bara hoppas att inte Clara spyr något mer.

Igår fick JAG ett ryck och ville börja med matsalsrummet. Så vi åkte in allihopa för att kolla lite tapeter. Men vi hittade ingen vi fastnade för alls, så nu tar vi bara och målar allt istället. Och det är väl inte så svårt att gissa vilken färg det blir, eller? Självklart blir det ju VITT! Men det blir väldigt mycket vitt då alla möbler i matsalsrummet oxå är vita. Men jag har inrett det i huvudet och jag vet precis hur jag ska göra för att det inte ska bli alltför sterilt. Andreas är dock inte lika övertygad, men jag sa att han får lita på mig.
Nu är han och Casper inne och köper färg och spackel. Så när dom kommer hem så ska vi göra förarbetet med att spackla det lilla som behövs och måla vid listerna. Och sen imorgon är det bara att måla hela väggarna. Sen är det jag som får göra iordning och piffa till det. Åhhh va kul!

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar