onsdag 31 mars 2010

Påskkärringen & Påskgubben

Idag skulle det vara påskfest på dagis och barnen fick gärna komma utklädda. Clara var självklart med på detta. Allt som innebär färg i ansiktet och lån av mammas scarfsar är ju roligt. Casper var däremot väldigt trött på morgonen. Trots att jag visat honom bilder på andra påskgubbar och att han har godkänt kläderna för nån dag sen så var han inte alls med på detta denna tidiga morgon. Kläderna var i och för sig inga problem att få på honom, men att måla mustasch ville han INTE. Men med lite övertalning så lyckades jag måla en någorlunda mustasch, lite skägg och t.o.m. några prickar iallafall. Jag sa att han fick tvätta bort det när han kom till dagis om han ville. Men han såg sen att det var fler som var utklädda så tydligen så tyckte han att det var helt okej sen, för han hade fortfarande kvar det när jag hämtade honom. 

En glad påskkärring

En sur och ledsen påskgubbe

Angående dom matchande mössorna så var ju jag och Andreas inne i stan i lördags och vi passade då även på att gå en halvtimme på stan. Vi hittade 2 matchande mössor till barnen och jag blev nöjd. Hittade dom på Åhlens och det var en rosa mössa med stjärnor på till Clara och en blå mössa med stjärnor på till Casper. Så fina! 

Imorgon är det ett jobbpass på 15 timmar som gäller. Men sen är jag ledig hela påskhelgen så det är skönt. Det blir lite firande av min mormor som fyller 85år imorgon och sen hoppas vi att det blir fint väder för vi har planer på att grilla nån dag oxå.

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Va fina dom är hoppas dom hade roligt på påskfesten.

    SvaraRadera
  2. Jag glömde skriva att det var från mormor

    SvaraRadera