onsdag 10 mars 2010

Sömnkoma

Klockan är 12:01 och gissa vem som fortfarande sover. Jo, Clara! Hon vaknade och kom in till mig först vid 7:15. Sen åt hon vällingen på 3 minuter för att sedan somna om igen. Och sen dess har hon sovit i våran säng. Hon har ändå sovit hela natten i sitt rum och det har inte hörts ett knyst från henne. Så pigg är ju det minsta man kan säga att hon är. Hon är inte så varm och verkar inte ha nån vidare feber, men hon är ju minst sagt helt slut. Även om hon haft över 39graders feber så har hon aldrig sovit såhär mycket. Nått skit i kroppen har hon ju stackarn. Man blir ju lite orolig och tittar till henne hela tiden då man inte är van att hon sover så pass länge. Man kan säga att hon nu har sovit i 17timmar, om man inte räknar de kanske 10 minuter som hon var halvt vaken. Detta är inte normalt men det är väl det kroppen behöver tydligen.
Men jag ska faktiskt ta och väcka henne nu. Måste ju se hur hon mår i vaket tillstånd.
En som verkar ha piggnat till är iallafall Casper. Han har lekt, sjungt, studsat, hoppat och skojat hela förmiddagen. Han har tagit igen all den energi han inte haft på 2 veckor känns det som. Han har fört sånt oväsen där uppe och Clara är helt oberörd av det och sover som en stock. Känns skönt att nått börjar bli som vanligt iallafall.
Men nu när han har hållt på så mycket på förmiddagen så har han nu somnat uppe i soffan. Men det är ju inte så lustigt så som han varit igång.

Min förkylning blev det inte så mycket med förresten. Känner mig som vanligt i kroppen. Jag är lite extra täppt i näsan och sådär, men säg när jag inte är täppt och måste ha nässpray...hihi

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar