söndag 28 mars 2010

Påskpyssel

Helgen har gått lika fort som vanligt.
I fredags åkte vi på en liten snabbvisit till Helsingborg. Det var trevligt!
När vi kom hem därifrån lämnade vi barnen till mormor och morfar och jag och Andreas gjorde oss snabbt iordning för middag på Oléo.
Det var Alwex som bjöd på 3 rätters middag och dans. Det var riktigt god mat och en trevlig stund. Vi kom hem vid 23:45 och var trötta efter en lång dag så det blev bums i säng.
På fredagen gick vi nog upp tidigare än vi brukar även om barnen är hemma. Vi brukar alltid ligga och dra oss medan barnen äter välling och leker.
Så en frukost i lugn och ro begav vi oss in till stan för att köpa en studsmatta till barnen och en kran till tvättstugan. Jag har varit emot att köpa en studsmatta till barnen länge och tyckt det är onödigt och man har hört att det kan hända så mycket på dom där. Andreas tjatade förra året men jag vägrade. I år gav jag upp och det blev en gigantisk studsmatta och självklart med säkerhetsnät.
Sen åkte vi till mormor och morfar och fick ett sådär mottagande av barnen. De ville som vanligt vara kvar och inte alls följa med hem. Vi åt lite middag hos dom och sen åkte vi hem iallafall.
Emma och Emil kom på kvällen och vi tittade på lite film.

Idag har Andreas och hans pappa hållt på med att sätta in en tvättho och kran i tvättstugan. Det har inte blivit att vi satt in den innan, men nu efter 2 år kände vi att det behövdes...hihi.
Medan Andreas, farfar och Casper var inne och handlade lite delar på förmiddagen så passade jag och Clara på att påskpyssla lite.
På eftermiddagen var jag och Clara uppe i skogen och hämtade lite påskris. Casper var inte så intresserad av att klampa i skogen utan gungade lite istället. De tycker det är så roligt att vara ute nu när snön försvunnit och de kan leka med alla leksaker ute. Så medan jag fixade med påskriset ute så dukade barnen ut möblerna ifrån lekstugan och skulle fika. Tyvärr så började det regna och hagla så då blev det ingen mer utelek.
Jag fixade istället lite med garderoberna inne. Rensade ut lite gamla skor, mössor m.m. så nu är det lite er ordning.

Andreas är ledig imorgon oxå och det blir nog en lugn dag.

Clara pysslar

Claras påskpyssel (med lite hjälp med att skriva)
Se vilka fina påskkaniner hon gjort varav en med en gul keps..hihi

Påskriset utanför dörren


Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar