måndag 8 mars 2010

Trotsig

Inga nyheter angående sjukan här hemma tyvärr. Barnen är hostiga, trötta, hängiga och febern går upp och ner. Clara är väl i och för sig lite bättre och har varit ganska pigg på förmiddagen/eftermiddagen. Hon är lite trött nu, men hon har ju inte sovit  på hela dagen så det är inte så lustigt.
I morse var jag på jobbet och fick lite gjort iallafall. Mormor passade dom under tiden. Men hon var helt genomförkyld och mådde väldigt risigt så jag tyckte inte att hon behövde komma och passa barnen ikväll. Det är bättre hon får vara hemma och vila sig så hon blir pigg. Så det blev till att vabba nu på kvällen.
Medan jag och Clara lagade lite mat och åt sov Casper i våran säng över 2½ timme. Men han är inte mycket piggare ändå. Nu på eftermiddagen har jag och barnen mest suttit i soffan och myst och tittat på tv/film.

Sen vill jag bara nämna denna trotsålder alltså. Clara är i en sån trotsålder och har varit nu ett bra tag. Hon slår Casper, säger emot, tål inga motgångar och slänger sig på golvet när hon inte får som hon vill. Hon verkligen testar en och jag är ju en sån som vägrar ge med mig. Det är inte lätt, men det är väl bara att stå ut antar jag.
Men emellan dessa utbrott är hon en ängel som älskar att mysa, pussas, kramas, skoja, busa och pratar om allt möjligt skoj. Man får tänka på dessa goa stunder när hon har sina trotsstunder...hihi

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar