måndag 22 mars 2010

Trevligheter

Måndag och en ny arbetsvecka. Denna vecka är dock extremt lugn. Jag jobbar bara delad tur idag och sen jobbar jag morgonen 3,5 timmar på onsdag. Känns riktigt skönt faktiskt.

Helgen som varit har varit full fart framåt. Känns inte som man har varit hemma så mycket. Men det har varit en mycket trevlig helg med trevligt umgänge.
I fredags kom ju då Emma och Emil och käkade tacos och tittade på film (Trubbell i Paradiset). Den var väl helt okej, men inte så speciellt rolig som jag trodde.

Efter lunchen i lördags så åkte vi till mormor, morfar och moster Emma och bakade bullar. Det blev en hel del goa bullar. Barnen hjälpte till lite men var fullt upptagna med att leka och busa istället. Sen var den dagen slut och Andreas och jag tittade på film (2012) efter barnen lagt sig. Jag är inte mycket för sånna här filmer och tyckte inte heller att denna var nått speciellt. Många specialeffekter som man vet är helt overkliga så det blir bara för mycket. Andreas höll faktiskt med mig angående denna filmen.

I söndags hade vi en lugn förmiddag och på eftermiddagen åkte vi till min bror Tony, Anna och charmtrollet Jonathan. Vi åt god mat, fikade, pratade och hade trevligt. Barnen leker så duktigt tillsammans så det är riktigt roligt att se och lyssna på dom. Barnen somnade vid 20-tiden igår och efter det tittade jag och Andreas på ytterliggare en film (The Ugly Truth). Sånna här filmer är ju då mina favoriter och ja, jag tycker att denna var rolig. Så den rekomenderar jag om man som jag gillar tjejfilmer.

Idag är det då delad tur som gäller för min del och jag är hemma och ska försöka hinna med lite här hemma. De där tråkiga sakerna såsom tvätt och lite sådär ni vet...

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar