torsdag 25 mars 2010

Ett måste att matcha

Dagen har gått snabbt. Vet inte riktigt vad tiden tagit vägen för vi har inte gjort något speciellt tycker jag. Det enda vettiga vi gjort var att ta en promenad till biblioteket för att lämna tillbaka 2 filmer och sen fick dom välja en varsin film till att låna. Handlade lite påvägen hem oxå.

Igår var jag ju iväg och handlade lite och det jag egentligen var ute efter hittade jag självklart inte. Var nämligen ute efter en varsin ny vårmössa till barnen. Jag hittade en jättefin och lite småtuff med Mumin på, på Lindex. Det fanns en i rosa till Clara men tyvärr inte någon till Casper. Ringde till Lindex i stan för att höra om dom hade den där nere, men det verkade dom inte ha. Och jag är ju lite löjlig så i och med att det inte fanns likadana i olika färger till båda så struntade jag i att köpa den. Jag var ju bara på Samarkand och kollade, men ska åka till stan i helgen och kolla lite tror jag. Se om jag hittar 2 tuffa, likadana mössor men i olika färger.
Jackor, mössor, vantar, skor, och sådana saker har jag alltid köpt matchande. Finns det matchande kläder såsom tröjor och byxor så köper jag gärna det oxå. Nått tvillingsyndrom kanske, vad vet jag. Men vårens jackor har jag faktisk inte machat konstigt nog. Men de var båda så fina så det fick bli så. Men jag ska dock köpa en varsin jacka till att ha lite mer på dagis och de kommer jag nog att köpa matchande...hihi

Imorgon ska vi allihop iväg på en liten tripp till Helsingborg under dagen. Ska bli trevligt.
När vi sen kommer hem så ska vi bara lämna av barnen hos mormor och morfar och jag och Andreas ska på en liten fest. Det är Alwex som bjuder på lite mat och dans på Oléo. Så det blir förhoppningsvis trevligt.

Kram Tess

1 kommentar:

  1. hej på er hittade du några mössor?från mormor!!

    SvaraRadera