lördag 16 april 2011

Jäkla Bauhaus...

...säger jag bara!
Vi är nu på väg hem från Hyllinge där vi trodde att vi skulle komma hem med ett badkar rikare.
I februari köpte vi ett badkar på kampanj därifrån och vi betalade för att vara säkra på att få det. Leveransen har hela tiden blivit uppskjuten och det har inte spelat oss någon roll egentligen. Vi var bara glada att vi visste att vi snart skulle få det. Spelar inte så stor roll när.
I torsdags ringde jag och frågade om det kommit. Joda det hade kommit och det var bara att hämta det.
Jo, tjena! Så idag kommer vi dit och ska hämta det. Nä då var det ju fel! Tydligen hade den killen jag pratat med tittat fel och det var ett annat badkar han hade kollat på som han skrev i mitt namn. Personalen på varumottagningen var dock lika förvånade och beklagade. I och med att vi bor två timmar därifrån så erbjöd dom sig iallafall att köra hem det gratis. Sen skulle dom prioritera oss och ringa runt till alla bauhaus till de hittade ett till oss (men det vet jag inte om jag tror på ioch för sig).
Okej, det var ju inget annat att göra än att åka därifrån utan badkar.
Så lite irriterad är jag minsann. Inte för att badkaret inte kommer hem utan för att man kör i över två timmar i onödan bara för att någon person inte kan kolla ordentligt.
Dagen hade kunnats spendera med barnen, som nu fick vara hos mormor och morfar istället. Men det var ju barnen i och för sig glada för...hihi

Men man får ju se det hela positivt.
* Vi fick lite rensat i garaget (som vi var och slängde på soptippen innan roadtripen)
* Jag och Andreas fick en liten mysig roadtrip
* Barnen fick leka hos mormor och morfar
* Vi får badkaret hemkört istället...

Dumma varumottagning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar