torsdag 21 april 2011

Jobbig tystnad

Vad är det jag hör?
Den lilla fläkten av datorn, surret från kyl & frys, tv:n på låg volym...
Ja.... det är väl det enda jag hör. Inga barn...
Barnen är nämligen inte hemma. De är och har roligt hos mormor och morfar. Där ska dom sova över tills morgon så jag och Andreas kommer att vara ensamma hela kvällen och dagen imorgon. Hur lustigt känns inte det? Väldigt lustigt!

På jobbet idag tänkte jag på allt jag skulle göra när jag kom hem och hade så mycket tid själv. Inte behöva stressa och hämta barnen utan bara komma hem i lugn och ro.
Sen kom jag hem... och tystnaden tog över. Det var inte alls kul att sätta igång med en massa saker.
Så nu sitter jag här framför datorn, när jag har så mycket jag borde och kan göra.
Så nu efter bara en timme hemma så vill jag att barnen ska komma hem.

Trivs inte alls i denna tystnaden. Man tycker det är skönt med lite egentid utan barnen som springer omkring, men när man väl sitter här så är det.... mmmm för tyst helt enkelt. Det ska vara spring, bråk, skratt, gnäll, kiv och bus i detta hem. Det liksom tillhör detta hem.

Men nä nu ska jag ta mig i kragen. Nu får det bli musik på högsta volym och jag ska fixa allt det som ska fixat. Det ska plockas iordning, färga håret och förbereda kvällens mat innan Andreas kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar