söndag 10 april 2011

Seg morgon

Vilken skitmorgon rent ut sagt. Jag var trött och steg upp alldeles för tidigt och snabbt. Barnen var bråkiga och inte alls på humör så jag steg upp i protest.
Blir irriterad på mig själv när jag inte tänker mig för. Hade jag bara pratat lugnt med barnen så kan man ju liksom avleda det hela lite lugnt så blir det oftast bra. Men brusar man själv upp sådär så blir ju barnen oxå irriterade. Ens eget humör avspeglar ju sig till barnen liksom. Är jag irriterad och småsur så är barnen oxå det. Inte bra för nån helt enkelt...

Jag är fortfarande trött, men efter en bra frukost, en skön dusch och lite tittande på "Star Wars" med Casper så känns det nu mycket bättre.
Ska ta och småfixa lite nu då vi i eftermiddag ska vi till Tony, Anna och Jonathan för lite mat och fika, vilket ska bli trevligt.

Ha en bra söndag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar