söndag 3 april 2011

Paus

När jag började blogga så var det riktigt roligt och jag gjorde det för att familj och vänner skulle kunna läsa om våran vardag.
Men på senare tid har jag "upptäckt" att det även varit roligt när man får andra besökare och läsare utöver familj och vänner. Nästan för roligt och nästintill ett beroende. Man har lagt ner så mycket tid på att få ännu fler nya läsare och man läser flera, flera andra bloggar dagligen, kommenterar och hoppas på flera läsare.
Är man inte aktiv och kommenterar andras bloggar så sänks besöksantalet ganska mycket (iallafall för mig) och man måste hela tiden vara aktiv...
Man tänker hela tiden på vad nästa inlägg ska handla om, ta 10 kort på allt så man får nått bra (speciellt när man har en så dilig kamera som min)
Allt detta har tagit tid och ork ifrån mig och här hemma har jag inte alls varit samma glada mamma som vanligt.

De senaste veckorna har jag inte tyckt att det varit lika roligt längre... Det har inte alls blivit roligt att lägga ner så mycket tid på att blogga och även försöka öka antal besökare.
Speciellt inte när det tar tid från barnen. På våra lediga dagar när barnen leker så har jag suttit framför datorn. Tiden går så fort och helt plötsligt så undrar man vad man gjort av dagen.
Jag har ett tag nu känt mig som världens sämsta mamma som inte lagt min tid och energi på dom som jag borde.

Jag har fått en hel del nya läsare och jag är otroligt tacksam för allihopa och för alla kommentarer man fått. Det har varit superkul och man har fått mer och mer inspiration till att skriva. Så otroligt tacksam för allihopa!

Jag älskar verkligen att blogga, men att det nu har blivit som ett beroende att försöka få fler besökare känns inte lika kul som det gjorde innan.
Det är p.g.a. barnen jag nu väljer att ta en liten paus i mitt bloggande och ägna all min lediga tid och energi på barnen. De behöver min fulla uppmärksamhet och den vill jag ge dom.
Jag vill pyssla med dom, sitta i deras rum och köra bilbana, köra tågbanan, leka med bilar, leka med dockskåpet och med barbiedockorna. Vill sätta mig i soffan och titta på en hel film tillsammans med dom och inte "behöva" ha datorn i knät samtidigt.

Hur länge jag kommer att ha uppehåll vet jag inte. Jag kommer säkert inte kunna hålla mig ifrån att göra inlägg på bloggen då och då.
Men för tillfället kommer det att vara paus på bloggen, men jag kommer som sagt göra inlägg lite då och då när tid, ork och energi fås. Så håll utkik!

Jag kommer fortfarande att läsa och kommentera på mina favoritbloggar såklart *hihi*

4 kommentarer:

  1. Jag vet precis vad du menar... Kan oxå känna så ibland... Men jag försöker att blogga när barnen är på dagis o när de sover;-)
    Hoppas vi får se dej snart!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ingen fara !! kram på dig tess kram emma

    SvaraRadera
  3. Fan.. skrev en jättelång kommentar och allting försvann.. Orkar inte skriva om precis allt igen ;)

    Men jag förstår dig absolut! Jag känner också så många gånger. Jag brukar försöka blogga när Liam sover/är på dagis/tittar på film och inte vill bli störd. Då passar jag även på att förinställa inlägg till senare på kvällen. Tex om jag tar "dagens outfit" på förmiddagen kommer det inte upp förrän på eftermiddagen. Bara för att bloggen ska "fyllas ut". Likaså på kvällarna när han sover, då ägnar jag min ensamtid åt att sätta ihop tävlingar, svara på kommentarer, maila, förinställa inlägg osv.

    Det är ett nedrans pussel du :) Men känner man stress och press är det något som inte stämmer, då är det bättre att ta en liten paus. Att blogga ska vara kul och något man gör för ens egen skull. Så dra ner du på tempot och känn efter lite :)

    SvaraRadera
  4. Forstar precis vad du menar, men tack for den tiden du lagt ner, for det har varit roligt att folja dig aven om jag varit dalig pa att kommentera! Puss Anna

    SvaraRadera