måndag 18 april 2011

Önskan om öppen planlösning

Jo, Clara är idag mycket bättre. Hon har en liten temphöjning, men ingen feber änsålänge. Hon vaknade pigg och alert. Beror säkert bl.a. på penicillinet hon fick igår.

Vi har varit ute på förmiddagen i det soliga vädret och jag har försökt att få lite ansiktsbränna. Lyckas inget vidare då jag hittar på andra saker att kolla på i trädgården.

För tillfället är barnen fortfarande ute och leker medan jag är inne och lagar maten.
Tycker dock fortfarande inte om att dom leker ute själva även om jag vet att de klarar sig själva. Under de 5 minuter jag varit inne så har jag nog varit och kollat till dom 7 gånger för att fråga hur det går.
- Det går fortfarande bra mamma!!! skriker dom i kör.
Hönsmamma som man är. Önskar jag hade haft en mer öppen planlösning så man hade sett när de var ute samtidigt som man var inne i köket. Slippa detta springet för att kolla dom hela tiden. Jag vet ju att dom inte går någonstans, men ändå... man vet aldrig vad som kan hända på den korta tiden man inte har riktigt koll.

Letar maskar... usch och fy

2 kommentarer:

  1. Fniss...är han duktig på att läsa mellan raderna Andreas?! Kramkram

    SvaraRadera
  2. Sv Lotta: Han är man!... alltså inte duktig att läsa mellan raderna...hihi

    SvaraRadera