söndag 3 april 2011

Plastblommor

Ja, jag erkänner!... Jag är en mördare när det gäller blommor. Därför har jag många plastblommor. Så många så jag faktiskt skäms lite.
Jag har dom i vardagsrummet, i matsalsrummet, i tvättstugan och i sovrummet. Ursäkter har jag många på lager när jag ursäktar mig.
Jo för vettni, i vardagsrummet så är det faktiskt  inga blommor som överlever... Det är sant! På vintern så tål dom inte att man eldar i kaminen så dom dör för det. På sommaren står solen på heeeeela dagen och då dör dom då oxå. Plastblommorna är tacksamma och håller sig "levande" så dom får står där.

Men varför jag har plastblommor i de andra rummen vet jag inte riktigt. Där skulle nog många blommor överleva. Så någon ursäkt har jag nog egentligen inte till dom... inte mer än att det är smidigt, jag är lat och glömsk som glömmer att vattna och sköta om dom.
Så ja jag får väl ta mig i kragen och ut och köpa mig lite blommor till de andra rummen kanske...

Är det bara jag som har så många plastblommor?


Vardagsrummets plastblommor fåt minsann vara kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar