tisdag 6 september 2011

Ändrade planer & kureringsschema

Ändrade planer för dagen igen.
Jag kände att jag inte ville lämna Casper hos Emma, mormor och morfar så länge som det skulle behövas. Kändes onödigt även om han är pigg och bara är lite förkyld och hostig. Samvetskvalet sattes in.
Frågade honom om han hellre ville att jag hämtade dom efter jag varit hos sjukgymnasten. Det ville han.
Så nu är vi hemma och myser i soffan istället. Och jag proppar i Casper lite c-vitaminer. Tur att han älskar apelsiner.
Besöket till den lilla tjejen får helt enkelt vänta.

Sjukgymnasten kunde för övrigt inte göra så mycket utan nu får jag beställa tid till naprapaten. Och jag hatar han den där naprapaten. Inte honom personligen då (för han är ju faktiskt trevlig och ganska så snygg), men det gör ju så satans ont när han masserar upp de där jäkla onda ställerna.
Ser inte fram emot detta. Men visst det är ju skönt efteråt när ryggen forhoppningsvis känns bättre.

Och har man en lite krasslig son som legat jämte en hela natten så är det klart att man själv blir lite krasslig.
Tung i huvudet, smått ont i halsen och det känns som en förkylning är påväg att komma ikapp mig. Så typiskt!



Så ikväll är det dessa saker som gäller för mig.
* Citronte
* Apelsin
* Grapefrukt
* Citron
* Och det bästa av allt. Egengjord varm chokladmjölk!

Jag gör allt för att inte bli förkyld. Det är det värsta jag vet.
Men detta brukar iallafall funka.
Men innan jag kurerar mig med dessa saker så tar jag iallafall mig en liten springrunda i lagom tempo.
Men jag tar ju inte allt på en gång då. Det kan ju bli lite för mycket av det goda.
Men nu är apelsinen uppäten.
Efter springningen blir det lite te och citron. Och efter en VARM dusch blir det grapefrukt, macka och den egengjorda varma chokladen, som intas i soffläge, framför Idol.
Det gäller att ha schema för allt vettu!

Nu kom Andreas hem, så nu springer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar