fredag 16 september 2011

Gott fika och låneböcker

Barnen sitter jämte mig nu och fikar. De fikar goa kakor. Eller jag är inte och har aldrig varit en kakmänniska, men när man vet att man inte "får" ta en kaka. Ja då blir man såklart sugen.
Men jag nöjer mig med min melon istället. Den är himla gooo den oxå!
Men visst är det så att man alltid blir sugen på det man inte "får" äta?
Skriver "får" inom situationstecken för jag får ju och kan äta det, men jag vill helt enkelt inte. Min kropp är lite nyttigare nu än den varit innan och den verkar minsann trivas med att få i sig lite nyttigare mat. Trivs den så trivs jag med det oxå.

Vi har precis kommit hem från stan, där barnen hade det trevligt med farmor. Dom hittade några böcker att låna.
Mötet på banken gick bra för övrigt...

Blev några böcker iallafall och de ska vi snart sätta oss och titta igenom och läsa

När Andreas kommer hem så ska jag ge mig ut och springa en runda och sedan blir det lite tacomys med barnen. Sen tar jag nog lite eget mys i soffan när barnen lagt sig. Började nån film på TV4 vid 21:00 som jag inte tror jag har sett. Så det blir den som får gälla för ikväll. 

Hoppas ni alla har en trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar