onsdag 7 september 2011

Lerungar och corepass

Det var ett par otroligt smutsiga och blöta barn jag hämtade på dagis (förlåt, förskolan då da!). Dom var nämligen ute och lekte och det var lera i hela ansiktet och Clara hade duschat håret med lervatten...
Så ett bad tyckte jag var på plats direkt när vi kom hem.
Men de ville hellre vara ute i trädgården och leka lite. Jaja okej hur mycket mer smutsiga och blöta kan dom bli? tänkte jag.
Väldigt mycket mer, kan jag ju meddela.
Casper kom in helt dyblöt och lerig i håret även han. Han och grannpojken hade ju haft så väldigt roligt i vattenpölarna.



Men nu är det iallafall bad för dom...

Någon springning blir det tyvärr inte ikväll. Känner mig fortfarande trött och tung i huvudet. Men jag har ju iallafall fått in ett Corepass idag. Har aldrig testat det förut. Insåg att jag inte har mycket till magmuskler minsann. Så magen ska oxå få sig en hel del träningspass nu framöver. Det var riktigt bra träning för ryggen oxå. Så fler Corepass kommer det att bli. Ska försöka få in det iallafall en gång i veckan. Då kan jag ju kombinera det med löpning runt sjön innan eller efter corepasset oxå. Perfekt!

Så det blir iallafall en lugn kväll med ett varmt bad och sen egengjord varm choklad som intas i soffläge framför bl.a. "True Talent".

Nu dags att förbereda barnens kvällsmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar