söndag 4 september 2011

Rastlös!!!...

...Det är vad jag är nu.
De veckorna sedan jag började jobba har varit så fullt upp så jag knappt har hunnit sitta och njuta framför tv:n.
Jag har alltid varit en sån där människa som gärna kryper upp i soffan och myser framför tv:n och har många gånger prioriterat det framför andra saker. Jag har känt att jag behövt det på nått sätt. Bara för att kunna få energi till annat.

Men vet ni vad? Jag har inte alls "saknat" detta under dessa veckor.
Nu är det precis som att jag har vant mig vid att ha fullt upp och får jag inte göra nått så sprätter det i benen.
Har det inte varit jobb, så har det varit träning, träffa vänner och självklart hittat på saker med barnen.

Idag är en sån dag då det sprätter i benen.
Jag tänkte att jag skulle springa nu i morse, för igår var ju en träningsvilodag då jag jobbade hela dagen.
Men när jag låg i sängen med smått huvudvärk bestämde jag mig för att faktiskt ta en vilodag idag oxå. Jag kan likaväl vila idag oxå då jag faktiskt har två pass inbokade imorgon och två pass inbokade på tisdag. Och sedan ett par löpningspass till under veckans gång.

Så det blev en sen frukost i morse... men nu då??? Nu har jag inget att göra...
Syrran kommer iofs förhoppningsvis snart och jag ska hjälpa henne att färga hennes hår. Sen är det mat.
Men ett snabbt inlägg om min rastlöshet innan det nu är dags att hitta nått att göra... Förutom att springa.
Det är lustigt hur man kan bli så beroende av att träna.

I eftermiddag ska jag, Andreas och Casper gå på hockey och se Växjö Lakers spela.
Tänkte först att jag och Casper skulle gå själva, men hur kul hade det varit för Casper då? Att gå med en mamma som inte är så värst intresserad och inte kan förklara allt för honom. För jag antar att han kommer att ha en del frågor under speles gång. Det ska faktiskt bli riktigt kul iallafall.
Får väl se om han tycker det är kul oxå. Han ser iallafall fram emot det nu.
Clara får vara hemma med farmor som barnvakt och om ett par veckor är det Clara som får lite ensamtid med oss, då vi har beställt biljetter till en Törnrosa musikal till henne.

Nu blir det till att förbereda maten innan syrran kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar