tisdag 4 januari 2011

Bra början, dåligt slut

Dagen igår började så bra. Efter frukosten lämnade jag och Andreas av barnen hos mormor för att vi skulle få lite egentid tillsammans. Så vi åkte in till stan i hopp om att hitta lite på rean både till oss och till barnen. Jag hittade ett par jeans och två tröjor och Andreas hittade faktiskt ett par jeans och ett par chinos. Till barnen var det jättedåligt och vi hittade faktiskt ingenting. Men vi hade en trevlig stund på stan.

Direkt när vi hämtat barnen så åkte vi tillbaka in till stan då barnen skulle göra hörseltest. Tyvärr får båda komma tillbaka då båda hade vätska bakom ena örat p.g.a. deras nuvarande förkylning. Casper var även lite irriterad i ena örat. Annars gick allting bra och de hörde bra på det andra örat. Så vi hoppas att de hör ordentligt när de nu får åka dit om ett par månader igen.

Precis när jag och Andreas lagt oss så jämrade sig Casper och hade ont i magen. Magknip verkade han ha då det "knep" till i magen med jämna mellanrum. Så det blev lite magmassage och han fick ligga jämte mig. Tog en bra stund innan det lugnade ner sig. Men sen satte han sig upp, hostade till en gång och ut kom det... Han spydde alltså rätt i sängen. Så ja, det ar bara att ta av lakanen och slänga det i tvätten med en gång. Jag hatar sånt här och man börjar ju själv må illa. Så jag fixade lite och tog fram handspiten och spritade lite.
Han mådde sen helt bra och somnade som en stock. Jag låg lindad runt Andreas då jag inte ville ligga alldeles för nära Casper. Stackarn. Fick inte så mycket sömn då jag bara väntade på att han skulle vakna och spy igen. Men det var lugnt och inget mer hände.
Jag tvivlar väldigt starkt på att det var magsjukan då det var en "engångsspya" och han var och är hur pigg som helst. Troligtvis så berodde det väl på att han hostade även om han inte hostade mycket.
Men jag är hemma från jobbet idag då det är bättre att ta det säkra före det osäkra och sen så tar jag ju liksom inte upp honom kl. 5:30 när han sover så gott och när han spydde bara 5 timmar tidigare även om jag är 100 på att det inte var nån magsjuka.

Så dagen började bra, men slutade inte lika roligt.
Så idag går tvättmaskinen varm då jag är hatar allt som har med spy att göra och tänker tvätta allting och även städa och vädra hela huset. Vilket kommer ta ett tag.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar