tisdag 25 januari 2011

Vår -och tatueringslängtan

Sitter och lipar famför tv:n. Det är ju Sofias änglar på kanal 5 och det går ju inte titta på utan att böla.
Tänk att veta att man ska dö inom några år och inte kommer få se sina älskade barn växa upp. Usch va hemskt.
Var det någon som såg de fina tatueringarna han gjorde? De fina porträtten på sina döttrar. Fasen va jag skulle vilja göra sådana av mina barn. Hur snyggt hade inte det varit!? Nu tycker i och för sig sambon att det räcker med dom fyra jag har, men det är klart att jag skulle vilja bygga ut någon lite mer. Jag har många funderingar på att bygga ut tatueringen med barnens namn men har svårt att bestämma mig.
Får väl önska mig det av sambon i födelsedagspresent kanske... åh vilken bra idé!

Ja, idag blev en "sån där" lugn dag med 0% i ork. Jag och barnen slappade i soffan och jag lyckades iallafall ta en liten powernap. Det var riktigt skönt.
Emma kom hit en stund, åt lite mellis och höll oss sällskap. Alltid skoj.
Sen var det dags för Bamsegympan och det hade gått bra utan mig. De hade varit jätteduktiga och det kändes jättebra. Under tiden så gick jag till mina föräldrar och höll min pappa sällskap en stund innan det var dags att hämta dom igen.

När det gäller det här med orken och energin. Jag känner att energin inte finns och har inte funnits på ett bra tag. Jag är nu så trött på vintern och vill ha VÅR! Jag vill ha min vårenergi!

Nu börjar programmet igen så...

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Uscha jag har oxå suttit o tittat på de och mina tårar sprutade...
    Jag vill oxå tatuera mej, önskar mej en i födelsedagspresent!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Sofias änglar har verkligen berört mig också! Ett program som får en att värdera och uppskatta det man har. Och det är vi verkligen dåliga på nu för tiden...

    Kram!

    SvaraRadera