lördag 1 januari 2011

God fortsättning!

Nyårsafton var lugn. På dagen gick vi här hemma och filosoferade och förberedde lite inför kvällens besök. Vi firade nyårsafton med Tony, Anna och Jonathan. Det var en lugn kväll som började med en god trerätters middag (om jag får säga det själv, då det var jag som lagade maten...hihi). Då mina barn var väldigt trötta och lite smågnälliga och inte på vidare lekhumör så blev det att vi satte oss och tittade på barnens val av filmer. Men det var mysigt det oxå.
Alla barn var vakna till 12-slaget och vi gick ut och avfyrade lite fyrverkerier. Därefter åkte vårt sällskap hem och barnen somnade på 30 sekunder efter det att dom lagt sig. Det kom inte ett pip från dom.

Barnen har idag sovit till 9:15 vilket var väldigt skönt för oss alla. Så nu när de har sovit ut lite är dom pigga och på bra humör. Idag blir en lugn hemmadag och jag tänker gå i min nya mjukisdress heeeeeela dagen och bara mysa.

Jonathan och Casper sitter och tittar på film.

Sitter ute i snön och tittar på fyrverkerierna

Clara var tröttast av alla hela kvällen men ville inte lägga sig
utan höll sig uppe för att kolla på fyrverkerierna såklart.


Sen är det, det här med nyårslöften. Varje år ger man ju nått flyktigt nyårslöfte om att man ska börja träna och leva lite nyttigare. Iallafall jag som varken tränar och äter vad jag vill, när jag vill. Nu ska jag i.o.f.s. köpa träningskort och börja träna, men det var inte mitt nyårslöfte.
Mitt nyårslöfte var att jag ska lära mig att stanna upp och njuta av allt. Inte stressa upp mig för allting utan ta vara på dagen och bara njuta av allt smått som vardagen erbjuder. Som att njuta av glädjen med barnens och deras goá kramar, pussar och bara sätta mig ner och titta på en hel film med dom utan att tänka -nu passar jag på att fixa det och det när de ändå sitter still och tittar".
Jag ska ta dagen som den kommer, njuta av all glädje som finns, njuta av detta nya året och alla saker som det kommer att erbjuda. Jag ser fram emot 2011 och det kommer att bli ett helt fantastiskt år, det känner jag på mig!

Har ni några bra nyårslöften?

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar