söndag 9 januari 2011

Pillerknaprare, det är jag det!

Hemkommen från jobbet och medan jag väntar på att sambon ska jobba färdigt här hemma så sysselsätter jag mig med lite bloggande. Han har nämligen lovat att ge mig lite massage för att jag förhoppningsvis ska bli lite avslappnad då jag fortfarande har lite migränhuvudvärk. Det har dock varit under kontroll idag just för att jag knaprat piller hela dan.
Igår var migränen hemsk och jag visste inte om jag kunde åka på kalaset. Jag var helt skakig, illamående och det bara snurrade i huvudet. Detta var troligtvis av tabletterna. Jag tog nämligen två stycken på morgonen, men knappt 4 timmar senare kom huvudvärken som en bomb igen och jag tog snabbt två tabletter till. Då hade jag bara ätit en halv fralla. Så att ta så starka tabletter tätare än vad man ska och sen bara äta så pass lite var inte alls bra. Så jag fick ligga på soffan och vänta på att tabletternas verkan skulle gå ur lite. Vilket dom gjorde ett par timmar senare.
Sen har jag dock väldigt svårt att ligga ner och Andreas sa till mig att jag skulle lägga mig ner flera gånger. Jag är ju inte sån som säger att jag mår dåligt när jag gör det utan säger att jag mår bra ändå. Maten var iallafall tvungen att lagas och han har väl aldrig lagat köttfärssås (och knappt nått annat heller) i hela sitt liv. Men jag fick ju snällt inse att jag var inte bra och hade svårt att stå upp så jag fick sitta på en stol och försöka titta på medan jag gav instruktioner. Men ändå var jag där och slängde i köttbuljong, rörde om och sådär. För det kunde jag ju absolut inte säga till Andreas, nej, nej. Sånt jäkla kontrollbehov man har ibland alltså.
Jag låg i soffan och åt lie mat då jag inte kunde sitta för då mådde jag illa. Men det kändes bättre när jag fåt lite mat i mig och stax innan som skulle åka så bestämde mig för att följa med till kalaset iallafall och hoppas på det bästa. Och även där var det under kontroll och jag klarade mig på att knapra tabletter.
När vi skulle åka och gå till bilen spände jag mig lite då det var lite kallt. Då kom huvudvärken som en bomb igen och jag led hela den guppiga vägen hem då jag inte kan ta tabletter utan att ha nått att dricka.
Tycker denna migrän bara blir värre och värre och jag har ändå tur som har en mild migrän och ligger iallafall inte och spyr och sådär. Fy fasen.

Kalaset var iallafall trevligt och barnen leker så bra så man kunde sitta och vara lite social med de andra.

Casper och Andreas spelar Air Hockey spelet som födelsedagsbarnet fick av oss.
Det var en populär present både för barnen och för de vuxna tydligen.

Sådär gör man när man vinner över pappa i Air Hockeyn!

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar