tisdag 25 januari 2011

Orkeslös och matbetyg

Jo, idag är det en sån där tråkig dag som jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Barnen vaknade vid 7:15 och var inte alls pigga på att titta på barnprogram medan jag ligger kvar och drar mig lite. Så det var bara att gå upp (ja, jag erkänner! Jag var måttligt irriterad faktiskt), göra frukost och sen satte vi oss och kollade på barnprogram tillsammans. De kom igång lite när "Den flygande mattan" började och de dansade och sjöng lite här hemma.
Jag borde ta tag i en massa saker här hemma. Sånna saker som man alltid skjuter upp. Men jag orkar bara inte ta tag i nått. Sitter nu i soffan och har ena ögat på datorn och det andra på filmen Djungelboken som vi nu sitter och tittar på.
Ikväll börjar Bamsegympan igen och barnen har verkligen sett fram emot det. Denna termin ska inte föräldrarna vara med, bara om man vill hjälpa till lite och det kan ju hända att jag kommer att vara någon gång. Då speciellt Clara var trotsig och tramsig varenda gång jag var med förra terminen så hoppas jag att det går bättre nu när jag inte är där. Hon lyssnar nog bättre på ledarna än på mig.

Morgonen igår blev inte så tokig ändå även om jag fick bogsera bilen i typ 50 meter tills Andreas bil startade. Det gick ganska bra och jag är bara glad över att det gick så smidigt.
Jobbade delad tur igår och timmarna emellan tillbringade jag hemma hos min jobbarkompis Lotta. Vi pratade om allt möjligt och hon bjöd på supergod lunch. Jag var lite orolig att jag inte skulle tycka om det då jag visste att hon skulle laga sin kycklingrätt med spenat. Har inte ätit spenat sen jag var väldigt liten och jag tyckte då det smakade riktigt äckligt. Så jag har alltid haft ett hat till spenat. Har liksom legat i sen barndomen. Men jag behöver inte längre hata det då det var en supergod rätt som jag faktiskt själv kommer att laga här hemma. Så maten får betyget 5 av 5 möjliga!


Casper dansar försiktigt till "Den flygande mattan"


Nu är det dags att ha båda ögonen på tv:n och Djungelboken.
Kram Tess

1 kommentar: