fredag 4 mars 2011

Tävlingsungarna

- Jag är så torr om läpparna mamma
-Neeeejjj det är jag!!! Smörj mig mamma smörj mig istället, säger andra ungen.

- Undrar vart mina tofflor är?
- Jaaaaggggg hämtar dom!
- Näää jag!!!!!!!!!
Och så är det tävling genom hela huset efter mina tofflor.

-Maaaammmmaaa! Casper/Clara sparkar mig!
- Näääää det gör jag inte! Men h*n har sina fötter på mina ju! 

- Mamma! Casper/Clara lyssnar inte på mig.
- Näääää för det vill jag inte ju!

- Haha Casper jag vann!
- Sluta retas!!! Maaaammmaaa, Clarar retar mig!
Blir totalt galen på allt som pågår här hemma just nu. Det är envishet, bråk, kiv, tävlingar och retningar konstant.
Det går inte en dag utan att dom kivas och bråkar här hemma. Det är om småsaker som blir så otroligt sora för dom. Har dom väl börjat så är de jättesvårt att få dom att sluta. Jag får nästan stänga in dom i varsitt rum tills dom slutat bråka. Kan de bara inte vara sams? Vad mycket enklare det hade varit här hemma då...
Undrar hur länge denna fasen håller på? Någon som vet? *fniss*

Undrar var dom fått det ifrån? (himlar väldigt mycket med ögonen och tänker inte alls på hur jag och min bror betedde oss mot varandra när vi var mindre...) 

Visst har dom sina stunder tillsammans då dom leker superbra tillsammans och är hur omtänksamma som helst mot varandra, men just nu känns det som att dom stunderna är få. Alldeles för få...

1 kommentar:

  1. jag undrar oxå hur länge denna fasen håller på så ;))

    SvaraRadera