onsdag 23 mars 2011

Ska vi hoppa över våren?

Här har vi en kille som helt har hoppat över våren och tycker att det är sommar!


Vad har annars hänt idag då? Nja, inte mycket mer än att soffan har fått en hel del sällskap av min lilla rumpa. Iallafall när barnen var på dagis.
Men jag gjorde lite nytta kanske då jag faktiskt plockade upp lite i barnens rum. Det är absolut inget jag brukar göra, men idag fick jag ett litet ryck. Det ska dom ju egentligen göra själva men jag sparade nog lite tid, ork och tålamod när jag gjorde det. Detta tog mig 15 minuter och skulle jag tjata på dom, bli osams och tjata på varandra så skulle det ta hela eftermiddagen/kvällen innan det var gjort. Men det upskattades och de blev jätteglada och tackade och kramade mig miljotals gånger för att jag plockat upp.

Efter dagishämtningen blev det lite fika och sedan lek på övervåningen. Sedan var dom trötta och soffan fick sällskap av två ännu mindre rumpor till det var dags för kvällsmaten och nu är det läggning.
Ikväll var det inget speciellt på tv tycker jag så kanske man skulle ta tag i och scrappa lite innan det är dags att snegla på Grey´s Anatomy.

Angående min hand som jag inte skrivit om på några dagar... Den är okej... Ingen svullnad. Bara lite blå/lila. Har fortfarande lite ont i vissa rörelser och inte så mycket kraft i handen. Men just för att den ändå känns okej så gör jag väl kanske mer än vad jag borde. Idag tog jag ut en ugnsform ur ugnen och hade väl tyngden på högerhanden. Knäppte till lite i handen och nu har jag lite ondare igen alltså. Att man inte lär sig att man ska ta det lugnt och inte ta i med den handen... Fr.o.m. nu är det vänsterhanden som gäller ett par dagar framöver.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du kikade in hos mig :) Ha det så bra och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Va kul att de faktiskt blev så glada! Hur gamla är de?
    kram

    SvaraRadera
  3. Åh sommar. Tänk när man kan bada i havet :) Fast först lite vår att njuta av ;)

    Kram

    SvaraRadera