måndag 28 mars 2011

Trevliga, positiva vårdag

Vilken bra dag det varit idag! Känner att jag har blivit lite mer positiv till allting nu när våren kommit. Härligt värre!

Började dagen med en liten sovmorgon (som vanligt i.o.f.s.), sedan kom en dagiskompis S. till Clara och Casper för att leka (mest med Clara då). Casper var ju lite avundsjuk och ville ju att tjejerna skulle leka lite i hans rum och inte bara med tjejsaker i Claras rum. Men de lekte ändå bra tillsammans allihop. S mamma och bebisen C. var oxå med då det var första gången. Men det gick som sagt jättebra. Barnen känner ju varandra så väl och brukar leka på dagis. Vi hann även med lite fika och de 2 timmarna gick väldigt snabbt.
Tackar Å, S och C för besöket!

Sedan åkte jag in till stan för att ta bort mina stygn på handen. Det såg bra ut men jag ska ändå undvika vatten ett par dagar. Jag som hade sett fram emot en lång dusch ikväll utan att behöva linda in handen i plastfolie och plastpåse över. Men jaja jag får snällt vänta. Det är iallafall fortfarande inga tunga lyft som gäller ett par veckor framöver.

Mötte därefter upp jobbarkompisen Lotta för att handla lite vinster till vårat jobbtips. Konstigt nog så blev det faktiskt bara det jag handlade. Ingenting till mig själv faktiskt. Lite stolt över mig själv faktiskt* fniss*

Hem igen och barnen var ute och lekte lite innan det var dags för kvällsmat. Nuu sitter dom i pyjamasar och tittar på Bolibompa innan det är läggdags.

Handen för tillfället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar