måndag 14 mars 2011

Oj, oj oj, det bultar å det bankar...

...och då menar jag min hand...
"Operationen" är färdig och det gick ju bra.
Andreas skjutsade in mig och åkte och handlade lite medan jag var inne hos läkaren.
Jag fick först bedövning och det var väl egentligen det som gjorde mest ont. Man såg ju den långa och konstigt böjda nålen som han stack in och allt det han sprutade in gjorde så att hela handen såg ut som en fotboll. När bedövningen verkat satte dom upp en massa skynken så att jag inte skulle se något. Sen stoppade dom blodet till handen så hela handen somnade och blev tillslut helt avdomnad. Det kändes otroligt lustigt och inte alls skönt. Jag kände ingenting under själva ingreppet och det gick relativt snabbt. Dock tyckte han att den var lite större än han först trott så de fick gå lite djupare. Men det gick bra och jag är nu sydd några stygn. Hur många glömde jag att fråga.
När de släppte så att jag fick blod till armen och handen så kändes det som att hela handen skulle brännas upp. Det var ju så varmt när blodet fick komma tillbaka.
Nu ville han helt plötsligt sjukskriva mig i 4 veckor och det ville inte jag. Så han satte 2 veckor tills jag ska ta bort stygnen och sen får han se. Men jag tror inte det ska behövas mer då jag inte har några tunga lyft i mitt jobb.
Sen fick jag åter igen ordentliga instruktioner om att jag inte får komma i kontakt med vatten och "gödsel" (bajs). Fick övningar som jag sbsolut ska göra en gång i timmen i 3 minuter.
Allt som allt tog det 1½ timme och Andreas satt och väntade på mig .

I skrivandets stund så är handen självklart svullen och det bultar som tusan i den. Jag trodde nog inte att det skulle göra så ont som det faktiskt gör. Så nu ska jag ta ett par alvedon och lägga mig och kolla på "Bärgarns hejdlösa historier" tillsammans med barnen.


5 kommentarer:

  1. Ajajaj.. du får vila upp dig ordentligt nu!

    SvaraRadera
  2. usch o fy då.....men blir snyggt sen ;) o säg nu till Andreas att inte fixa fler bulor;)) Kramkram
    Ps jag kan jobba åt dej i april hihi

    SvaraRadera
  3. svar: Jätte kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu uttagen så går in och kolla om det är du, om det inte är det så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Aj aj hoppas att du får sova gott inatt!
    Kram K

    SvaraRadera