lördag 12 mars 2011

Mellolåten och eget beröm

Vågar jag skriva att jag faktiskt tyckte att det var rätt låt som vann i Mellon? Det skiter jag i utan jag gör det helt enkelt. Rätt låt vann! Och jag var faktiskt inte ensam utan Andreas höll oxå på Eric Saade. Men jag måste ändå säga att det var många bra låtar som lika gärna kunde vunnit, för en gång skull.

Idag jobbade jag till 15:00 och när jag kom hem var det iordningplockande för min del och dammsugning för Andreas del. Det är skönt att ha det gjort till "operationen" på måndag. Jag skriver det inom situationstecken då det är en mini, mini, mini, minioperation och förstår inte resonemanget i att det ska behövas 2 veckors sjukskrivning och 4 veckor utan tunga lyft. Men man får väl lyda doktorns order helt enkelt. Det är väl mest för risken för infektioner det 2 första veckorna så det ska nog inte vara så farligt.

Efter barnen lagt sig lagade jag lite god mat. Det blev Lyxmos (från "Halt åtta hos mig") och Falsk fläskfilé, stekt svamp och sallad. Trots att jag var kock måste jag berömma mig själv. Det var så j-kla gott att om jag skulle bli tvungen att välja något som jag skulle äta varenda dag tills jag dör så skulle detta var en väldigt stark kandidat.
Det blev ingen bild på det för det försvann i magen så fort vi satte tallrikarna på bordet.

Nu vill ögonlocken att jag ska titta på dom så jag tror nog att jag får göra dom till viljes.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Kul att du är med i tävlingen :)

    Ja, det är kul, även om han nog mått bäst av och stanna i magen lite till :)

    SvaraRadera