måndag 21 februari 2011

Blommor och bin dags?

Claras och mitt samtal i morse.
- Jag vill bli lika stor som du är nu mamma.
- Ja, men det blir du ju sen om några år.
- Men jag vill bli det nu.
- Jasså, varför det?
- Så att jag kan få en egen bebis.
- Ok *fnissar lite för mig själv*
Sen ligger hon lite och funderar...
- Men mamma...
- Jaaa...
- ...Hur kommer bebisen in i magen?

Hade inte lust att svara på den frågan kl 5:30 på morgonen och som tur var så nöjde hon sig med svaret:
-Somna om nu gumman, vi kan prata om det sen.
- Okeeej

Får väl se när frågan kommer upp igen och vad man svarar då. Har för mig att det ska finnas någon riktigt bra bok om just det. Någon som vet?

Kram Tess

4 kommentarer:

  1. Kul! :) Haha jaså. Ja fast jag sover ju inte så många timmar i streck heller eftersom att jag lägger mig mycket senare än henne. Men möjligtheten finns ju iallafall :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Underbar fråga tidigt på måndagmorgon ;) Minns jag var liten hade mamma en seriebok för barn om just detta ... men minns inte vad den hette?
    Kram

    SvaraRadera
  3. 05.30 vill man inte svara på några frågor alls, då vill man SOVA:))
    Ha en fin måndagseftermiddag!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack för kommentaren hos mig!
    Hur länge har de fått vara ifrån gympan?

    Här hemma är det precis som om de inte bryr sig (?) eller bara accepterat... Kram

    SvaraRadera