söndag 13 februari 2011

Fullspäckat utan sol

Känner mig som en dålig mamma då vi har hållt oss inne i sort sett hela helgen. Solen har lyst så fint och det har varit riktigt härligt väder. Men det har ändå inte blivit att vi varit ute då Clara varit dålig och det har varit fullt upp här hemma. Man skäms nästan för att man inte ens tagit en liten promenad.
Idag har alltså varit en fullspäckad dag precis som hela helgen har varit.
Nu när min klädkammare är färdig så har vi idag målat det blivande kontoret och jag har fixat Andreas garderob. Hans kläder fick plats i en vanlig 60cm garderob...hihi
Måste skriva det igen... Jag är så nöjd över min klädkammare trots att den är lite mindre än den förra. Förra klädkammaren var ju på 4,4kvm och nu har jag en på 2,8kvm (33% mindre för den som är intresserad) men jag är så nöjd och denna "slipper" jag ju dela med Andreas.

Så nu ska det köpas nytt skrivbord till kontoret och sen ska det ändras lite i både Claras och Caspers rum då Clara ska få det "gamla" skrivbordet. Andreas ska ev ha Caspers bokhylla så vi hitar nått nytt till honom istället. Så det är fortfarande lite jobb för mig med barnens rum nu i veckan. Tur att jag är ledig tisdag, onsdag och torsdag. Hoppas det blir fint väder så vi kommer ut då iallafall.
Barnen går alltså inte på dagis förrän på fredag då Andreas är ledig imorgon medan jag jobbar.

Claras feber har gått upp och ner hela dagen, men hon har varit ganska pigg hela dagen iallafall. När hon la sig för kvällen så hade hon bara 37,5 så vi hoppas att hon är ännu piggare imorgon.

Nu är det snart dags att krypa ner i sängen då jag ska jobba 13 timmar imorgon.

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar