torsdag 17 februari 2011

Störande kula

Idag har jag varit hos en läkare med min lilla "kula på handen". Det finns ju ett sånt där fint läkarord egenligen, men jag har ingen aning om det fina latinska ordet.
Iallafall så har jag fått den här "lilla kulan" av sambon när han råkade vika min hand lite (självklart inte med mening...hihi) och då uppkom denna. Har haft den i 1½-2 år men inte brytt mig alls. Men nu är jag lite trött på den. Den stör mig och den är i vägen när man tränar (jaja, jag vet jag har inte börjat träna ännu, men den kommer att vara ivägen när jag tränar).

Iallafall så var jag inte alls beredd på att det blir sjukskrivning på två veckor på detta lilla ingrepp. Man får inte vara i vatten överhuvudtaget och man får inte vara i eller torka gödsel. Med gödsel menade han alltså bajs Försökte att säga att det kan nog ändå funka med mitt jobb på något sätt, men det gick han inte med på i och med infektionsrisken.
Sen får man inte bära tungt eller träna på hela FYRA veckor. Jag som inte ens hinner börja träna innan jag måste ha uppehåll i 4 veckor alltså.
Han hade tid redan på onsdag och det gick jag inte med på. Jag bokade en tid ett par veckor framåt, men jag får se hur jag gör. Har inte alls lust att vara sjukskriven och hemma i två veckor. Men har inte heller lust att ha denna knölen heller. Och ska jag göra det så är det väl lika bra att ha det gjort innan sommaren så man kan njuta av värme och bad.
Jag får fundera lite till helt enkelt.

En dålig bild på lilla knölen vid handleden, men den är där och den är störande som f-n

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Nemän va konstig knöl... Men är de typ någon slag bråskknöl eller? Hoppas att du bestämer dej för en dag iallafall om att ta bort den;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Förstår att den är störande... gör den ont eller bara sitter där??

    hihi, tack! Vi är supernöjda med allt fint vi fått :) kram

    SvaraRadera