torsdag 17 februari 2011

Sovställningar

Trygg sovställning

Såhär sov min lilla son igårkväll när jag var uppe och kollade till honom.
Det sägs (enligt forskning iallafall *fniss*) att sover man såhär så är man sorglös och trygg. Det hoppas jag stämmer för det är ju ett mycket bra betyg. Hoppas verkligen att mina barn är sorglösa och trygga här hemma och med sig själva. Det vill man ju absolut att dom ska vara.
Clara sover oxå liknande och jag hoppas att hon känner sig trygg oxå.
Men jag som sover i lite mer fosterställning ska då vara hård på ytan och känslosam innerst inne. Visst är jag kanske lite känsolsam, men jag vet inte om jag är speciellt hård på ytan...
Sambon som sover på mage och oftast har händerna ovanför kudden sägs vara nervösa och dåliga på att ta kritik. Vet inte om jag kan påstå att det stämmer faktiskt...
Men jag hoppas att barnens sovställning stämmer iallafall...

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. vilken liten groda :) ser så gott ut kram emma

    SvaraRadera
  2. hihi... önskar man också kunde sova så där totalt avslappnat ;D

    SvaraRadera