lördag 12 februari 2011

Nu börjar det

Ja, nu kanske sjukdomarna börjar. Clara hade 38,2 i temp i morse och hon sa att hon hade ont i halsen. Hon är ändå ganska pigg men hon ligger nu nerbäddad i soffan och tittar på film ändå.
Typiskt när det är så fint väder ute. Hade tänkt att jag skulle gå ut med barnen en runda nu på förmiddagen medan Andreas fixar de sista hyllorna i min nya klädkammare. Får se om jag och Casper tar en liten runda till affären för att köpa lite alvedon sen kanske.

Vi har haft väldigt tur med sjukdomar denna vintern och barnen har bara haft några dagar med feber och och lite hosta. Inget värre som tur är. Hoppas att Clara snart blir bättre och att inte febern håller i sig bara.
För två år sedan fick jag ju vabba var och varannan dag tycker jag. Det var ju Casper som var sjuk hela tiden och kunde vara hemma flera veckor i sträck. Tur att man kom på orsaken för sedan har det ju blivit så mycket bättre och när han blir förkyld och får sin hosta så mildras det oftast av medicinerna. 

Clara ligger nerbäddad

Kram Tess

2 kommentarer:

  1. Uscha ja för dessa sjukdommar:-( Ha oxå en kille som fortfarande ligger nerbäddad:-(
    Hoppas att hon sanart kryar på sig!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. stackars liten! Hoppas att hon snart kryar på sig.
    Här hemma tycker jag att vi mer eller mindre varit sjuk hela hösten/vintern. Men nu siktar vi in oss på en frisk vår/sommar istället ;)

    Hoppas att du kom ut på en härlig promenad!
    Kram

    SvaraRadera