fredag 18 februari 2011

Sjukling

45 minuter innan jag skulle sluta jobba så ringde dagis och sa att Casper hade en sån himla hosta så han fick inte i sig något mellanmål. De sa att jag inte behöver ha någon brådska utan ville att jag skulle veta detta. Men självklart åkte jag ifrån jobbet med en gång (då gulliga jobbarkompisar ställde upp för min brukare) och jag var på dagis för att hämta barnen på 15 minuter.
När jag kom dit verkade han pigg och kry och hostade inte nått vidare.
Men när vi sen kom hem så började han hosta mer och mer och han verkade se sämre och sämre ut. Tog febern som visade 38,5. Så nu har vi kollat på Bärgarens Hejdlösa hisorier 3 gånger. Får se om han orkar med nått tacomys ikväll. Alvdonen har ju börjat verka och han säger själv att han nog kan äta lite, lite tacos. Så det blir nog tacomys lite tidigare så han ändå kommer i säng tidigt.

Måste säga att det känns sådär att åka iväg imorgon. Jag och min kompis Martina ska nämligen åka till Johanna i Halmstad och stanna där till söndag. Känns som sagt inte så jättekul när ena barnet är sjukt. Förhoppningsvis så blir han piggare till imorgon. Andreas och barnen ska ju på kalas hos farmor och farfar imorgon så det är ju inte så kul om de missar det heller.

Nu blir det till att börja med tacon så den blir färdig till Andreas kommer hem.

Ha en trevlig fredagskväll!

Kram Tess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar