söndag 5 februari 2012

Alldeles för många duschmoment...

Häromdagen frågade Andreas mig varför det tar så in i H E L V E T E lång tid för mig att duscha.
Lilla du! sa jag och punkterade upp mitt lilla "duschschema".
Så jag delar med mig av det här oxå.

* Blöter håret och ansiket -2 minuter
* Schamponerar håret ordentligt -1 minut
* Sköljer av håret -3 minuter
* Tar balsam i håret -1 minut
* Medan balsamet verkar så tvålar jag in mig -3 min
* Sköljer av håret och kroppen -3 min
* Tvättar ansiktet med ansiktstvätt -2 minuter
* "Smörjer" in med raklödder och rakar lite där det behövs, typ armhåla och ben -4 minuter
* Sköljer av -1 minut

Där var en normal 20 minuters duschning. Men sen står jag alltid lite extra för jag tycker det är så skönt. Så en 25-30 min är en ganska normal duschning.
Och det var den korta varianten!
Igår körde jag den långa varianten. Alltså med tillägg av 3 saker och 3 produkter.

Två gånger i veckan kör jag även med ansiktscrub och en gång i veckan även hårinpackning. Detta tar minst 5 minuter extra vettni.
Och för att inte tala om när man behöver trimma kroppshåret ordentligt. Ja, jag menar alltså det mellan benen. Man måste ju liksom vara lite försiktig och det kan ta en stund asså.

Han ska väl vara glad över att jag håller kroppshåret i trim och inte låta allt växa, vara stickig och se ut som en babushka där nere. Det kan ju inte vara kul att gå vilse i skogen liksom.

Det är inte så lätt att vara tjej och behöva ha en massa produkter att hålla reda på vid duschning.
* Shampo
* Balsam
* Duschtvål
* Hårinpackning (en gång i veckan)
* Bodyscrub (en gång i månaden)
* Ansiktsscrub (2 gånger i veckan)
* Ansiktstvätt
* Raklödder
* Intimrakning (vid behov)
* Bodylotion
* Dagcreme/nattcreme för ansiktet

Men oj, när jag ser det såhär så ser det ju faktiskt lite galet ut. En jäkla massa saker ju. Det kanske bara är jag som är såhär? Nää jag tror faktiskt inte det!

Kan väl inte jag hjälpa att dom inte har uppfunnit nån slags trippeldusch för tjejer med shampo, balsam och tvål i ett och som dessutom passar alla olika hårtyper.
Både kropp -och ansiktsscrub i ett som passar alla kropps och ansiktstyper.
Och kanske lotion till både kropp och ansiktet som ja självklart passar alla kropps och ansiktstyper.
Det hade ju minskat det hela lite liksom.

Så killar! Var glada för att det räcker med lite dubbeldusch för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar