onsdag 1 februari 2012

Febertjejen och överdos

Sjuklingen har inte blivit bättre precis. Den höga febern har varit svår att få ner trots alvedon.
Hon har legat hela dagen, växlat mellan soffan och sängen, mellan tv:n och datorn. Men hon har varit vaken hela dagen konstigt nog.


Fick iallafall i henne lite glass och frukt

Ett samtal med mormor strax innan sovdags piggade upp lite

Imorgon blir en vab-dag, då jag egentligen skulle haft ett 15 timmars jobbpass.
Casper ville gå till förskolan vilket han kommer få göra en liten stund.
Bara att hoppas på att lilla gumsan är bättre så hon kan vara uppe lite mer.

Inatt kommer jag ställa klockan för att kolla till henne lite. Då hon haft närmare 40 graders feber hela dagen och den har varit svår att få ner så måste jag hålla koll så den inte stiger alltför mycket under natten, utan försöka hålla nere den lite.

Själv känner jag mig piggare av alla de fin, fina c-vitaminerna jag nu säkert fått en överdos av.
C-vitaminöverdos brukar funka på mig om jag tar det direkt när jag känner att en förkylning är på G och det verkar det gjort även denna gång.

1 kommentar:

  1. Usch hoppas Clara mår bättre snart. Prova att ge Alvedon och Ipren samtidigt till henne om du inte redan gjort det:) Hälsa
    / Anna H

    SvaraRadera