torsdag 2 februari 2012

Drömmer mig bort

Ja, jag sitter och drömmer mig bort. Till värmen! Letar billiga resor och resor finns det.
Jag vill, jag vill , jag vill!
Men tyvärr så kommer det inte bli av nu.
Andreas kan inte åka iväg. Han kan ta semester från sitt "vanliga" jobb, men sen har han ju även sitt egna företag och det går tyvärr inte att åka iväg då. Även om han skulle kunna sköta det vart han än är så har inte jag lust att vara på solsemester med barnen, sambon och hans dator i knät, som måste vara på 24h om dygnet.

Men jag får nöja mig med att tittar ut genom fönstret där solen faktiskt skiner! Åhh härligt!


Ser man bara det såhär så skulle man nästan kunna tro att det var sommar.
Om jag klär på mig lite somrigt, blundar och går ut så kanske jag kan inbilla mig själv om att det är sommarvärme på riktigt.


Ehh nä, det funkade inte. Att tro att det är sommar och gå ut barfota funkar inte riktigt. Det blir liksom lite kallt om fötterna när dom istället för varm barmark möts av denna kalla snön!
Jag håller mig inomhus. Här är det varmt! Här kan jag låtsas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar