torsdag 2 februari 2012

Feberuppdatering

Oj, va trött jag är! En natt med lite sömn helt enkelt.

När jag skulle gå och lägga mig så gnydde Clara lite i sömnen och vaknade när jag kollade till henne. Hon skakade och frös. Var så ledsen så det var svårt att trösta henne. Fick tillslut i henne lite medicin. Sen satt jag jämte henne tills hon somnat ordentligt.
Jag hade lite svårt att koppla av, men kunde tilslut somna. Men innan dess ställde jag klockan så att jag skulle kunna kolla till henne ett par gånger.
Hon låg jämte mig och det skulle kunnat vara 2 grader kallt i rummet och jag hade ändå inte frusit, med det elementet jämte mig.

På morgonen låg febern 39,1 och nu har den gått ner lite med alvedon. Nu ligger den bara på 38,4. Hon verkar lite piggare och kan iallafall stå på benen, om man säger så. Men hon har väldigt ont i halsen stackarn.

Nu ska vi lämna Casper på förskolan och jag och Clara ska åka till apoteket och köpa lite mer medicin innan vi åker hem och bäddar ner henne igen.

1 kommentar:

  1. Hej du kan ta en frysklamp och linda in den i en handduk, och sen lägger du den på olika ställen i ansiktet.bara kort stund.Det gjorde jag med Åsa, när hon hade hög feber. Den gick ner, sakta men säkert. Lycka till.

    SvaraRadera