fredag 10 februari 2012

Jag målar och målar...

Förberedningsjobbet börjar

Nu ska denna tapeten bort! Jag gillar den inte.. Vi gillar den inte...
Jag har nu gjort det tråkigaste. D.v.s. gjort färdigt förberedningen för att Andreas sen ska rolla två lager färg ikväll. Sen ska vi tapetsera den imorgon.
Anledningen till att vi målar väggen vit först är att tapeten som vi ska ha är med vit bakgrund och tapeten på bilden kommer att synas igenom om vi inte målar innan. Så enkelt var det.

Det kommer bli så bra och imorgon när tapeten är uppsatt kommer jag gå och piffa till det och förhoppningsvis kommer hela matsalsrummet, med lampor och annat vara färdigt på söndag. Och då ska jag ta kort och visa er.
Ska bli spännande att se om kortet som jag nu ser i mitt huvud kommer att stämma när det är färdigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar